Kerst in Melbourne, Oud&nieuw in Sydney!

5 januari 2020 - Sydney, Australië

Hoi allemaal,

Het is alweer een tijdje terug dat we een blog geschreven hebben...

We hebben een gezellige kerst gehad samen, wel gek zonder familie om je heen. We hebben ergens geluncht op 1e kerstdag en ‘s avonds zijn we met zo’n 70 Nederlanders op het strand in Melbourne gaan bbq’en. Ondanks dat het niet echt als Kerst voelde, was het wel erg gezellig.

De andere dagen in Melbourne hebben we in parken gechilld, de stad verkent, uiteten geweest, nog een keer ‘s avonds pinguïns bekeken, etc. Een geslaagde week in deze coole stad!

Daarna hebben we een weekendje in Canberra doorgebracht. Aangezien het erg warm was en het centrum van Canberra vooral leuk is als je geïnteresseerd bent in politiek en musea, hebben wij vooral gezwommen en ijsjes gegeten. Haha..

30 december kwamen we aan in Sydney en daar stonden Renée haar ouders op ons te wachten. De komende tijd gaan we met z’n vieren langs de oostkust reizen. We hebben eerst wat nachten in een enorme airbnb met zwembad doorgebracht. De hosts van dit huis waren super aardig! We gingen elke ochtend de kaketoes voeren die langs kwamen en er waren ook nog twee lieve chihuahua’s..

Met oud&nieuw moesten we natuuuurlijk het vuurwerk bij de Harbour Bridge gaan bekijken. Na lang lopen/ zoeken hadden we eindelijk een mooi plekje veroverd. Daar moesten we wel nog wat UREN wachten tot het nieuwe jaar begon. Wat wel grappig is, is dat er in veel Australische steden om 21:00 uur ook wat wat vuurwerk is, voor de kids. Toch nog een beetje entertainment tijdens het wachten tot 00:00 uur.

Het vuurwerk was echt heel mooooi! Echt een bucketlist dingetje die we kunnen afstrepen.

We hebben wat gewandeld door Sydney, hebben natuurlijk de operahouse bekeken, zijn met de ferry naar Manly gegaan en hebben daar bij het strand en de boulevards gelopen. Doordat de lucht niet zo helder is, lijkt het erg grauw.. Hopelijk als we terug in Sydney zijn om de camper weer in te leveren is het wat meer helder..

Voor iedereen die ongerust is over de branden bij ons in de buurt. De ergste gebieden zijn gelukkig zuidelijk van Sydney, daar zullen wij niet komen. Als het goed blijven wij langs de kust, en hier zijn minder branden en de branden die er zijn, zijn ‘under control’. Het enige wat wij er tot nu van merken is dat de lucht niet overal helder is. Dit was goed te zien in het centrum van Sydney en we zien het nu ook aan de kust. Blijft natuurlijk vreselijk wat er aan de hand is, maar wij zijn veilig..

Dit was het voor nu weer!

1. W,vonk:
    5 januari 2020
    Het was weer leuk jullie verhaal te lezen. Toch fijn om te lezen dat jullie in een goed gebied zitten. Geen bosbranden.de temperatuur is wel hoog hè. Blijf genieten. Jullie hebben het verdiend. Lieve groetjes.
  2. Amber:
    Geniet er van met zn 4en! X
  3. Herman Brunen:
    5 januari 2020
    Leuk om te lezen. En gelukkig niet al teveel last van de bosbranden. Genietse.
  4. Bernadette en Paul:
    7 januari 2020
    Hallo travellers,
    De feestdagen hebben we weer achter ons en ook hier is het gezellig geweest. Vuurwerk met oud en nieuw was door de mist moeilijk te zien, jammer. De molen op de hoek van onze straat is echter door een vuurpijl geraakt en afgebrand.
    Nu we het over brand hebben, de kranten staan hier inderdaad vol over de branden in Australië. Zelfs interviews met Nederlanders die daar wonen op de radio.
    Prettige reis verder en groetjes aan de ouders van Renee