Het leven in KIWI-land

30 januari 2020 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Daar zijn we weer. Dit keer posten we niet vanaf een vliegveld, maar vanaf een free camping dichtbij Milfound Sound!

Maargoed, ik ga even verder waar we de vorige keer zijn gebleven anders snappen jullie, maar ook helemaal wij er ook niks meer van haha.

Hoewel iedereen op blogs schrijft dat je zo snel mogelijk weg moet uit Auckland om het land te verkennen, hebben wij onszelf er drie dagen vermaakt. We zijn onder andere naar een krater gelopen, ja je leest het goed, gelopen.. Op een half uurtje lopen buiten de stad ligt een krater waar je een prachtige uitzicht hebt op de stad.

Verder hebben we onszelf een cadeautje gegeven toen we door de straatjes van Auckland liepen. Iets waar we nog mooiere, coolere foto's en filmpjes mee kunnen maken.... een DRONE! Heeeel vet hoe ver en hoog die kan en geweldige beelden!!!!

Na Auckland hebben wij de bus genomen naar Rotorua. We wisten van te voren al dat deze stad bekent staat om de vieze rotte ei lucht door de geisers, maar pfff een smerige geur hangt daar zeg. Ondanks de geur was het wel bijzonder om te zien hoe natuurlijke geisers eruitzien, ons hostel lag ook echt op steenworp afstand van een parkje met geisers dus lekker makkelijk haha. Ik denk trouwens ook dat daarom de stank zo erg was... Ook zijn we naar een Maori village (oorspronkelijke bewoners) gegaan. De Maori vertelden vol trots over hun geisers, zelfs de uber chauffeur vertelde ons dat hij de stank miste als hij in een andere plaats was haha. De Maori hebben ook een cultural performance gegeven, met onder andere de HAKA! Het is te begrijpen waarom hun vijand daar vroeger van schrok hahaha

De volgende dag hebben we de bus genomen naar Taupo. Hier hebben we chill op een rivier gedobberd. Wel bij de juiste afslag uitstappen want als je die zou missen, zou je een waterval afgaan. En daar hadden we niet heel veel zin in..

Onze laatste twee dagen van het Noordereiland hebben wij doorgebracht in Wellington. Deze stad vonden wij niet heel bijzonder. Wel hadden ze een heel cool museum. Eigenlijk slaan wij musea altijd over, maar aangezien het Te Papa museum 'het national museum' is gaven we het een kans! We gingen er van te voren naartoe met de indruk, hier zijn we met een half uurtje weer weg. Maar twee uur later waren we nog in het museum te vinden. Hele indrukwekkende tentoonstellingen over alles van dit land.

Op het zuidereiland hebben we het free kamperen helemaal uitgevonden. Vier dagen geleden hebben we Jacky (ons nieuwe vervoersmiddel op het zuideiland) opgehaald in Christchurch. Vanaf daar zijn we naar lake Tekapo gereden, een prachtig meer waar je geen filter voor nodig hebt om de foto nog mooier te maken haha. Het is al helemaal blauw!!
Die avond sliepen we op een gravelterrein ergens in the middle of nowhere. Jeroen dacht van te voren dat we vaak alleen zouden slapen op zo'n terrein. Maar wij waren niet de enige met het idee om gratis te gaan slapen. Vanaf 6 uur 's avonds stroomt het vol met self-containde auto's en busjes.

De volgende dag zijn wij naar Lake Pukaki gereden, een prachtig meer waar je op heldere dag, Mount Cook kan zien. Om het meer heen waren veel free campings te vinden. Dus een slaapplek zoeken was geen probleem. Alleen even kijken welke het mooiste uitzicht had haha.
We hebben een mooie hike gedaan met uitzicht op mt. Cook! En we hadden mazzel.. Er was de hele week slecht weer voorspeld, maar wij hadden zon!!! Toen we weer wegrijden uit het park werd het ook super mistig. We hadden de perfecte uren op de perfecte dag uitgekozen...

Morgen gaan we rijden richting Milford Sound. Hier staat ons veel regen te wachten maar volgens de locals maakt het deze streek alleen maar mooier omdat de watervallen dan nog krachtiger zijn! We hebben al poncho's gekocht voor de cruise naar Milford Sound haha!

Tot de volgende keer weer!

Ps: Bedankt voor alle leuke reacties die wij onder elke blog krijgen. We vinden het erg leuk om ze te lezen!

1. Herman Brunen:
    30 januari 2020
    Altijd weer leuk om te lezen. Genieten.
  2. Samantha:
    30 januari 2020
    Had Jeroen niet gewoon wat verkeerds gegeten in Rotorua? Hhahahaha 😷
  3. Amber:
    31 januari 2020
    Leuk om te lezen weer. Fijn dat Auckland ook leuk was, ziet er gezellig uit in de haven! En die drone beelden, waaauw.
  4. W,vonk:
    2 februari 2020
    Jullie vermaken je prima. Leuk om jullie verslag weer te lezen. Wat zien jullie veel. Fijn toch. Lieve groetjes.
  5. Martin:
    4 februari 2020
    Oi oi oi, wat ziet het er weer gaaf uit. Helemaal met die drone-foto's. Ik hoop dat Jacky jullie overal veilig naartoe brengt!
  6. Bernadette en Paul:
    5 februari 2020
    Ik zie een aantal bekende plekjes van Nieuw Zeeland. Tijdens de traditionele maaltijd in Rotorua, die we toen genoten, hebben mijn ouders nog een Nederlands lied gezongen. Zonder de tong 🤪
    Al walvissen gespot?
    Het Zuidereiland moet nog mooier zijn dan het noorde.
    Hoor van jullie wel of dat zo is.
    Groetjes.