Het einde van onze trip door NZ!

29 februari 2020 - Auckland International Airport, Nieuw-Zeeland

We hebben ons weer goed vermaakt de laatste weken in NZ!

Na onze laatste blog zijn we een cave tour gaan doen. Heel cool zo onder de grond en ook nog veel glowworms gezien. Die wormpjes geven licht door chemische reacties in hun lichaampje. Het leek wel een sterrenhemel!

Hierna zijn we naar het Abel Tasman park gegaan! Dit park heeft een hike track lopen langs de kust. Je kan je auto bij het begin zetten en zo ver lopen als je wilt, weet wel.. wat je heen loopt, moet je ook weer terug. De hele track zou zo’n 3 dagen duren. Wij hadden bedacht om het dit park even op een andere manier te ervaren. We zijn gaan kayakken! Het hele looppad loopt namelijk langs de kust, dus waarom lopen haha

We hadden een super leuke guide die ons van alles vertelde over het park en ook nog meenam naar een eilandje waar allemaal seals met hun baby’s waren!!

Was echt een hele leuke dag met gelukkig ook heel lekker weer. Dat is namelijk altijd maar afwachten op het Zuidereiland..

We hadden zo nog een aantal dagen te gaan met Jacky en niet heel veel kilometers nog te rijden dus zodoende hebben we ons wat dagen in de zon aan het water vermaakt, zijn we nog naar een winery geweest in het bekende Marlborough gebied en hebben een schietles genomen. Hierbij leerden we schieten met enorme geweren, heeel cool. Renée won lekker de eerste ronde.. Iedereen die Jeroen kent, weet dat hij nu even een zwaar moment had haha

Uiteindelijk zijn we met gelijke stand geëindigd. Er moet dus nog een keer een revanche komen. Haha

En toen kwam daar de dag waar we al naar uit keken sinds we wisten dat we naar Nieuw-Zeeland zouden gaan. De whale watch tour! Ruim 2 uur op zee, op zoek naar een walvis.. We hebben uiteindelijk 2 enorme spermwhales gezien. Het grootste dier ter wereld. Echt indrukwekkend om die van zo dichtbij te zien. De eerste viel aan het oppervlak in slaap, ook een zeldzame gebeurtenis haha

De andere zagen we ademen en uiteindelijk met zn enorme staart zo weer onder gaan. De whales duiken dan naar 1000 m diepte en weer terug in 45 minuten, voor hun volgende adembeurt. Als bonus kregen we nog een showtje van wat dolfijnen die bij ons zwommen. Heel leuk, ze deden allemaal kunstjes voor ons.

Na al dat rijden en bekijken hadden we even een spa dag nodig! We zijn in Hanmer Springs naar de hot pools gegaan. Een heerlijk resort met heeeel veel verschillende baden, verschillende temperaturen en ook wat glijbanen voor toch wat avontuur haha

Daarna zat ons avontuur met Jacky er weer op. We hebben de auto teruggegeven aan de eigenaar en hebben ons nog een zonnig dagje vermaakt in Christchurch.

Toen we eenmaal weer terug waren op het Noordereiland hebben we nog afgesproken met een stel die we eerder op het Zuidereiland hadden ontmoet, vervolgens zijn we met een gratis auto naar Auckland gereden.

Tussendoor nog een dagje naar Coromandel geweest. Een heel mooi strand gebied met veel verschillende strandjes en hele mooie rainforest waar je doorheen rijdt. Er was ook een hot water beach. Hier kon je met een schepje op het strand een kuil graven en dan kwam er heet water in de kuil. Je eigen ‘hot pool’ dus! Grappig om een keer gezien te hebben.

De laatste twee dagen in Nieuw Zeeland hebben we ons in een dorpje boven Auckland vermaakt. Een schattig maar erg mooi dorpje genaamd Paihia. Ons hostel had een heerlijk zwembad en hier zijn we serieus van 9 tot 18:30 geweest haha

Deze laatste dagen waren dus al behoorlijk relaxt maar nu begint er pas echt een weekje vakantie haha Op naar de witte stranden met blauw water op de Cook eilanden! Woehoee

Ps. We horen van een aantal mensen dat de mails wanneer wij een blog posten of niet aankomen of in de spam mail komen. Heel gek! Als je ze niet ontvangt, kun je je het beste even opnieuw aanmelden bij de lijst. Voor iedereen die de mail in zn spam ontvangt: je kunt dit e-mailadres toevoegen aan de lijst met veilige afzenders: [email protected]

Sorry, echt een gedoe.

1. Amber:
    29 februari 2020
    Wat een toffe dingen hebben jullie weer gedaan! Heel benieuwd naar de volgende bestemming 😍
  2. W.Vonk:
    29 februari 2020
    Heel fijn om jullie verslag te lezen. Jullie hebben weer heel veel gedaan en veel gezien. Ik hoop dat het een beetje mooi is en BLIJFT. Lieve groetjes
  3. Bernadette en Paul:
    29 februari 2020
    Ik herken veel van wat jullie hebben gezien in NZ.
    Was voor ons ook een prachtige ervaring. Walvissen, zeehonden, dolfijnen, Abel Tasmanpark, hot Pools enz.
    Roept veel herinneringen op.
    Jullie mail verdwijnt inderdaad ook in mijn spambox. Gelukkig zegt oma dan dat ze weer een brief heeft gehad.
    Ik zal me opnieuw aanmelden.
    Fantastische voortzetting van jullie reis.
  4. Simone:
    1 maart 2020
    Het lijken bijna wel foto’s voor op een vakantie website!! Prachtig allemaal!!
  5. Diana:
    8 maart 2020
    Wat een geweldige reis zeg! Zo te horen genieten jullie volop. Veel plezier!