Tassie!

19 december 2019 - Hobart, Australië

WAUW.

Dat is eigenlijk het enige woord wat we hoeven te typen in deze blog.. Maargoed, dat is wat kort dus we breiden het wat uit haha

We zijn ondertussen alweer klaar met onze roadtrip op Tasmanië. We wachten nu op ons vliegtuig naar Melbourne, waar we de kerstdagen zullen doorbrengen.

Op Tasmanië was elk national park weer fantastisch en vooral anders. In het Abel Tasman park deden we een hike naar een punt waarbij het voelde of je aan het einde van de wereld was (Cape Hauy). In Mount Field national park keek je uit op de mooiste watervallen. Vanaf Mount Wellington hadden we het mooiste uitzicht op de hoofdstad Hobart.               In Freycinet National park zijn we naar een lookout gelopen waar we uitkeken op een van de mooiste stranden in de wereld, Wineglass Bay!                                               In Cradle Mountain National park hiketen we naar een top en keken we uit op prachtige meren en bergen, waaronder dé Cradle Mountain.

Naast deze National parken hebben we onder andere de Bay of Fires nog bekeken. Een rots gebied met rode (lijkt dus wel vuur) stenen.

Ook zijn we op een avond rond schemering pinguïns gaan spotten. De jonkies wachten in het holletje de hele dag op de papa’s en mama’s. Wanneer het donker wordt, komen de ouders vanaf het water het land op. Ze kwamen met groepjes vanuit het water naar ons toe gelopen, zo cool! En die jonkies vechten om hun eten uit de bek van hun ouders te grijpen, ondankbaar hahaha

Zoals jullie kunnen lezen hebben we vooral veel gehiket, natuur bewonderd en diertjes gespot!

De stadjes hebben we ook wel gezien, maar die maakten toch wat minder indruk dan de mooie natuur. Al was de hoofdstad Hobart wel erg leuk..                                   Zelfs de wegen op het eiland zijn fantastisch. Door de bergen, door t oerwoud of langs de oceaan..

Tijdens deze trip hebben we elke avond in een andere Airbnb door gebracht, was ook erg leuk!                                                 Zo heb je elke dag weer ander, vaak leuk, contact met de locals en zo krijg je ook weer goeie tips. Ook is het echt super leuk dat je steeds weer in een ander onderkomen slaapt. We hebben onder andere een super leuke caravan gehad, een cabin, super grote kamer in een enorme boerderij.. noem maar op!

Wij gaan boarden!                                     Fijne feestdagen alvast iedereen!

Liefs van ons

1. Bernadette en Paul:
    19 december 2019
    Al weer ruim twee maanden onderweg. Wat gaat de tijd toch snel en wat zien jullie veel.
    Wij wensen jullie ook fijn kerstdagen toe en een goed en gezond 2020. Het zal wel raar zijn om kerst in het zonnetje te vieren. De kerstman komt in Australië met de boot aan, las ik. 🎅🏽
    Doe de groeten aan Harry Power en Ned Kelly als jullie in Melbourne zijn🤗😘
  2. Stephanie Van Ballegoij:
    19 december 2019
    Wauw! Wat een geweldige verhaal! Ik denk dat ik ook maar snel eens naar Tasmanië moet gaan. Wat klinkt en ziet dat er super uit! Heel erg tof dat jullie op al die mooie plekken komen. Hele fijne feestdagen!! Dikke kus, Stephanie
  3. W,vonk:
    19 december 2019
    Inderdaad wat maken jullie veel mee. En...jullie geven het ook heel leuknweer.
    Volgens mij zitten jullie nu in een heel warm gebied. Ik wens jullie nog een heel fijne tijd.
    Lieve groetjes.