De cookeilanden en de surftalenten

17 maart 2020 - Byron Bay, Australië

Goedemorgen allemaal,

Het is al even geleden dat we hebben geschreven.. Ondertussen hebben we wel hele mooie weken achter de rug.

Als eerste maar even een uitleg over hoe en wat met onze reis gedurende deze pandemie. Net als velen anderen kunnen we alleen maar zeggen dat we het niet weten. We weten niet waar we goed aan doen. Voor nu hebben we besloten onze laatste 6 weken Azië te cancellen en net na dit besluit ging het ook mis in Indonesië en Maleisië. Dus daar hebben we in ieder geval goed aan gedaan.         Nu ik dit typ zijn we nog in dubio of we onze laatste weken in Australië afmaken, of dat we nu naar huis komen. Wie weet is de keus gemaakt/ alweer anders wanneer jullie dit lezen. In Australië is alles nog goed, open en zijn er weinig zorgen.

Dan maar een mooie terugblik voor jullie schrijven:

We hebben geweldige dagen op Rarotonga op de Cookeilanden gehad. We hadden een bungalow die uitkeek op de lagune, er lag een kayak waarmee we zo naar andere strandjes en kleine eilandjes konden peddelen. Op een van de onbewoonde eilandjes lagen allemaal kokosnoten. Jeroen heeft even flink z’n best gedaan om deze open te krijgen, en zo dronken we uit een kokosnoot op een eilandje, midden in de oceaan. Best bijzonder!                                                    Ook hadden we een scooter gehuurd waar we het hele eiland mee rond reden. Omtrek was ook maar 28 km haha.

We hebben de mooiste strandjes, veeeel palmbomen, schildpadje gespot en super veel visjes gezien. Het snorkelen was geweldig en we hebben ook twee duiken gedaan, wauw!

Aangezien alles natuurlijk geïmporteerd moet worden waren de boodschappen niet normaal duuur!!!! Een bloemkool was €13!! Druiven €10!!! En potje pasta saus €6!!! Niet oke! Daarom zijn we maar lekker elke dag uiteten geweest! Echt een vakantie gevoel haha

Terug in Australië hebben we ons nog wat dagen vermaakt in Sydney. We hadden eindelijk zon! We waren al 2 keer eerder met Renée haar ouders in Sydney geweest en toen was het nog grijs door het smog van de branden en ook bewolkt. Wij waren dus blij met het zonnetje.

Daarna zijn we naar een surf kamp gegaan waar we 3 dagen ‘s morgens en ‘s middags gingen surfen en tussendoor nog wat andere activiteiten deden als raften. We hadden een gezellig groepje om ons heen en zo was het kamp goed geslaagd! Wat een talenten zijn we toch, hahaha     Er waren ook fotografen bij de lessen aanwezig dus zo hebben we ook nog een leuk aandenken.

We zijn nu onderweg naar Byron Bay, waar we hopelijk relaxt wat kunnen surfen, zwemmen en op t strand kunnen liggen..

We maken er het beste van, wie weet zijn we snel weer thuis.

Zorg goed voor jullie zelf daar in Nederland! Liefs van ons

1. Marjan:
    18 maart 2020
    Zit je nou Corona bier te drinken!!!???? Mooie plaatjes weer en wat een schitterende reis
    De juiste beslissing om niet naar Indonesië te gaan! Ben benieuwd of ik je binnenkort weer zie!
  2. Bernadette en Paul:
    18 maart 2020
    Die surfboard foto’s vind ik prachtig.
    Ik hoop dat het hier ook gauw zonnig en warm wordt.
    Jullie hebben geweldige ervaringen die je altijd bij zullen blijven. Vooral de vrijheid en het genieten van het leven zonder zorgen.
    Heerlijk
  3. Stephanie Van Ballegoij:
    Lieve Jeroen en Renee,
    Wat een geweldige foto's! Echt jaloersmakend, maar het is jullie enorm gegund!
    Geniet nog even nu het nog kan. Tot snel xxx
  4. W.Vonk:
    18 maart 2020
    Weer een heel mooi verslag. Jullie maken toch heel veel mee. Maar nu hoor ik dat julie a.k zaterdag weer thuis komen. Heel verstandig maar toch ook heeeel jammer.
    Lieve groetjes.
  5. Laetitia Backer:
    19 maart 2020
    Wauw!! Wat een gave foto's!!! Geniet nog even!!
  6. Samantha:
    20 maart 2020