En de HITTE continues...

23 oktober 2019 - Kununurra, Australië

Zondag ochtend werden we rond 07:00 de camper uitgebrand door de zon die op onze ramen scheen. Op de planning stond de drie watervallen (wat er later twee werden) te bezoeken in een plaatsje nabij. Deze watervallen waren heel mooi. (zie foto's). Na deze watervallen zijn wij doorgereden naar Adelaide River. Rond vijf uur kwamen we aan op de camping die aan alle eisen voldeed. Naja alle eisen, eigenlijk maar 1 en dat was een koude pool. Bij aankomst kwamen wij tot een aangename verrassing dat wij als enige op de camping stonden. Toch wel grappig om een keertje mee te maken.

En daar lig je dan, op je maandag ochtend, lekker te slapen. Als enige op de camping. Je denkt door niemand gestoord te worden en opeens hoor je POKKK. Jahoor, vliegt er een vogel tegen onze bus.. naja ook weer een manier om de dag te beginnen. We zijn na deze wake up call doorgereden naar Katherine. Daar hebben we onze camper gestald op een campground vlak naast een mooie hot springs.

Dinsdag ochtend al om 7:00 vertrokken, want we hadden een behoorlijke reis te gaan die dag. We hoopten ook dat we wat kangaroos zouden zien zo vroeg in de morgen. En yessss dat is gelukt! Jammer genoeg heel veel dood naast de weg, maar gelukkig ook levende. De eerste stond ons midden op de weg op te wachten, keek ons aan en sprong toen gelukkig door! De volgende raasde de weg over zonder even rechts, links te kijken.. gelukkig konden we ruim op een tijd een beetje bij remmen! Je wil toch niet in de middel of nowhere in contact met een kanga komen he.
Op een gegeven moment hadden we nog 150 km te gaan toen er een lampje ging branden op het dashboard. Echt je worst nightmare midden in het land, geen service, geen internet en 38 graden....
Het was een oranje lampje dus we wisten dat we niet direct hoefden te stoppen, maar toch maak je je zorgen. We hebben onze bestemming aangepast naar een plaatsje ‘in de buurt’, 100 km verderop. Daar was gelukkig een dealer van ons auto merk. Ze hebben de auto uitgelezen en er was iets niet goed wat ze niet daar konden repareren. Dat onderdeel zou pas met 10 dagen daar kunnen zijn.. dus.... hebben we contact opgenomen met onze huur maatschappij. De volgende dag moesten we de auto opnieuw laten checken bij een ander bedrijf, zij konden niks vinden. Probleem volgens hen was de hitte en het verre rijden... Fijn idee als je weet dat je nog 3000 km in de hitte moet he..

In het plaatsje (Kununurra) waar we nu op de camping staan, is gelukkig wel wat te doen. We zijn naar een national park geweest waar enorme rode rotsen uit de grond komen. Heel indrukwekkend om te zien. Daarnaast hebben we kennis gemaakt met Gummy. Hij is elke dag van 1600 tot 1730 te vinden aan het meer bij de camping. Het is een kroki zonder tanden. Bijna schattig dus.. Bijna..

Morgen gaan we verder rijden!

1. Bernadette en Paul:
    23 oktober 2019
    Ach, skippy. 🦘 Het roept weer jeugdherinneringen op.
    Het landschap heeft mooie kleuren.
    Zijn jullie ook al aardig verkleurd?
  2. Jeroen & Renée:
    24 oktober 2019
    Ja we zijn goed opweg haha, en we hebben nog een tijdje!
  3. Samantha:
    23 oktober 2019
    Een vogel tegen de enige bus op het terrein! Toch knap :p leuk verhaal weer - de autopech !! Xx
  4. Ed Heijnes:
    23 oktober 2019
    Volgens mij wisten ze dat 010 zou komen op de camping dus iedereen vertrok op tijd😉
    Leuk geschreven hoor zit met spanning te lezen
  5. Amber:
    Oh oh, fingers crossed met het busje! Maar komt vast goed. Mooie foto's 😊
  6. W,vonk:
    23 oktober 2019
    Jullie zien wel heel veel. Maar een beetje jammer dat het zo warm is. Leuk verslag. Liefs
  7. Hannie:
    27 oktober 2019
    Blij dat Gummy jullie vriendje is en dat hij niet bij ons in de vijver zit zo te lezen doen jullie leuke dingen geniet en lieve groet Jan en Hannie