First days in Aussie

19 oktober 2019 - Darwin, Australië

Dag 3 - 6
Wat een jetlag al niet met een mens kan doen. Daar zaten we dan, netjes drie uur van te voren op de airport van Bali.
We moesten wéér een nachtje doorhalen om een ergere jetlag te voorkomen. Veel slapen op het vliegveld zat er dus niet in voor ons. Onze vlucht zou om 01.20 vertrekken. Om 01.00 begon er eindelijk wat schot in het personeel te komen om te gaan boarden. Laat.. dachten wij nog.. enige vertraging vonden wij niet erg omdat we toch een aantal uur moesten wachten in Darwin.                                               10 minuten nadat het boarden was begonnen, sloten wij half slapend aan in de rij. Tot onze verbazing kwam er een van de sterwardessen naar ons toe lopen. Ze vroeg ons waar we naartoe gingen. Wij dachten van ehh ja duhh Darwin?? Maar zo duhh was dat niet want volgens de stewardess stonden we in de rij voor een vlucht naar Shanghai. Je kan het je misschien wel voorstellen hoe we er toen bij stonden met in ons achterhoofd dat onze echte vlucht over 10 minuten zou vertrekken..........    Na een 100m sprint, waar Usain Bolt nog een puntje aan kan zuigen, kwamen we om 01.15 gelukkig aan bij de goeie gate. Na een paar boze gezichten van het personeel stapte we als aller aller laatste het vliegtuig in.

Darwin
Hèhè, daar zijn we dan. Na een vlucht van ongeveer twee uur zijn we aangekomen in Australië.
Meteen na aankomst hebben wij onze (mini)camper opgehaald. De uitspraak "klein maar fijn" past perfect bij onze omgebouwde minivan. Zie foto's!

De eerste dagen in Darwin zijn ons erg zwaar gevallen. De hitte is tussen 11:00 - 16:00 niet te doen. De temperaturen lopen hier 's middags op tot 40 graden. Qua sightseeing valt Darwin ons ook een beetje tegen. De stad zelf is heel rustig en er valt weinig te beleven. Zelf staan we met onze prachtige camper op een campground net buiten het centrum. Deze campground is gelukkig voorzien van drie zwembaden. Voor diegene die ook in Darwin is en ons zoekt. Tussen 11-16 moet je daar zoeken. 100% kans dat je ons vindt.

We hebben wel een paar natuurplekken bekeken in de ochtenden voordat de hitte kwam. Helaas zijn deze plekken momenteel niet erg mooi meer. Doordat er ruim 6 maanden geen neerslag is geweest, is alles droog. Daarnaast zijn er in de afgelopen weken ook wat brandjes geweest, veel zwart in de natuur dus.. Erg zonde!

Na drie dagen acclimatiseren gaan we toch echt beginnen aan onze roadtrip richting Perth.
Morgen gaan we naar een natuurpark met drie verschillende watervallen. Deze moeten echt geweldig zijn volgens de locals die wij op de camping hebben gesproken. Hier zullen wij waarschijnlijk ook wel ergens in de buurt stranden op een campground.

Zoals alle Australiërs zeggen..
See you later MATE!

1. Bernadette en Paul:
    19 oktober 2019
    😂😂😂😂
    Mooi om te weten dat we niet naar Darwin hoeven.
    Jeroen heeft dezelfde voetstap als zijn vader op de wandel foto.
    Succes op de reis naar Perth
  2. Marjan:
    19 oktober 2019
    Super leuk om zo een beetje mee te genieten. Veel plezier en no worries mate!
  3. Laura de ruiter:
    20 oktober 2019
    Gezien de grootte van de mini van is het maar goed dat jullie zo gek op elkaar zijn :)
  4. W,vonk:
    20 oktober 2019
    Leuko jullie verslag weer te lezen. Jullie geven het zo goed weer. Stuur een beetje warmte naar Nederland. Liefs Oma
  5. W,vonk:
    20 oktober 2019
    Fijn om met jullie mee genieten. Jullie hebben het heel er warm. Stuur maar wat door naar Nederland. Liefs oma
  6. Lia Vonk:
    20 oktober 2019
    Groetjes van jan en mirjam, geniet et ervan
  7. Stephanie Van Ballegoij:
    22 oktober 2019
    Het sprintje van 100 m hebben jullie zeker niet vastgelegd he? Die had ik graag gezien ;) hihi. Wat jammer dat Darwin een beetje tegenvalt, maar niet getreurd want jullie gaan nog zo veel mooie plekken bezoeken! Veel plezier en succes met de extreme hitte xx