Heading SOUTH!

17 november 2019 - Gracetown, Australië

Daaag allemaal,

Wij hadden de vorige keer al gezegd jullie te vertellen over het mooie Kalbarri National Park! Ondertussen hebben we alweer een drukke week sinds het vorige verhaal dus we nemen jullie mee door de highlights!

Kalbarri was echt een prachtig park! Mooie hikes over de rotsen langs de kust.
In dit park was het ook het bekende Nature’s Window! Je ziet prachtige natuur als je door dit ‘raam’ van rotsen kijkt. We hebben ons hier een dagje goed vermaakt.

Een andere dag kwamen we onderweg langs een bijzonder meer.. Het was namelijk roze! Pink lake!

We zijn naar de Pinnacles desert geweest. Hier steken wel duizenden lijm/ kalkstenen zo boven de grond uit. Sommige wel 5 meter! Heel gek gezicht dus.

Aangezien de afstanden in dit gebied stukken minder groot zijn dan bij het noordoosten, kunnen we op 1 dag meerdere uitjes doen haha
We zijn dus doorgereden naar de Lancelin Zandduinen. Heel hebben we gesandboard... ECHT SUPER COOL!
We werden met een quad bovenop de zandduin gereden en vanaf daar gleden we zo naar beneden. Hilarisch! Nog best lastig om te blijven staan ook. We mistten wel een liftje om ons steeds weer omhoog te brengen haha.

Na dit sportieve gebeuren reden we dezelfde dag nog naar Yanchep National park. Hier hebben we voor t eerst koala’s gezien! Heeeel hoog in de bomen haha. Ook zagen we allemaal kanga's liggen te zonnen. Daar hebben we een paar fotootjes gemaakt en daarna zijn we doorgereden naar onze uiteindelijke eindbestemming PERTH.

Eindbestemming is het voor nu nog niet omdat we nog twee weken met Joey doorrijden naar richting het zuiden. We hebben wel alvast twee dagen in Perth rond gekeken/ gelopen.
We hebben een relaxt ochtendje in het zonnetje in Kingspark gelegen. Dit park ligt midden in Perth met een geweldig uitzicht op de stad. Verder we zijn met de ferry gegaan, hebben door het central business district gelopen, the bell tower bezocht en we zijn in de bekendste kathedraal van Perth geweest.

De volgende dag hebben wij de stad Fremantle bezocht. Deze stad staat bekend om zijn fish&chips. Natuuuuuurlijk hebben wij deze gegeten en ja ze waren echt heerlijk.

Na Fremantle zijn we doorgereden verder naar het zuiden. Het deel na Perth spreekt ons veel meer aan dan het deel ten noorden van Perth. We zien overdag veel meer mensen, het is 's avonds een stuk drukker op de camping en de natuur is niet zo droog meer. De vliegen zijn helaas niet anders, die zijn nog steeds super irritant en helaas vaak aanwezig. Maar wel stukken minder!! Ook zijn, zoals we al schreven, de afstanden wat kleiner en daarom bezoeken we elke dag meerdere kleine stadjes en het daarbij behorende plaatselijke strandje.

Succes in de kou daar! 7 graden vandaag in Almere he, zielig hoor haha

1. Ed Heijnes:
    17 november 2019
    Het blijft leuk he en de ene ervaring na de andere doen jullie op. Nog een week of 6 dan zien we elkaar weer afhankelijk van de bosbranden.
  2. W,vonk:
    18 november 2019
    Het was weer een heel mooi verhaal maar ......... Jeroen, ja inderdaad wij hebben enkele graden boven nul en daar wil je ons mee plagen???? Ik wens jullie nog heel veel plezier.
  3. Lia:
    18 november 2019
    Jullie zijn echt bofkonten, het is hier echt niet leuk meer! Ok ik overdrijf een beetje maar kleine Kay maakt een hoop goed!
  4. Bernadette en Paul:
    21 november 2019
    Het aantal foto’s stijgt gelukkig. Terecht, want die natuur ziet er prachtig uit. Zo indrukwekkend!