Strandhoppen!

10 november 2019 - Kalbarri, Australië

Het vorige verhaal zijn wij geëindigd in Nanutarra. De volgende ochtend zijn we doorgereden naar het plaatsje Exmouth.

Exmouth staat bekend om het snorkelen, duiken en vissen. Exmouth bevindt zich aan de Ningaloo Reef, hier liggen de meest mooie stranden van de wereld en is het water zo helder dat je de vissen vanaf de kust al kan zien. Al deze stranden liggen in het national park Cape Range.

Wij zijn daar gaan "strandhoppen", overal even de visjes gedag zeggen en weer door naar een nieuw strandje. Elk strandje had weer wat anders moois!

We hebben in Cape Range ook nog een erg mooie zonsondergang gezien. Verder is Exmouth een klein (maar fijn) stadje waar niet meer dan één supermarkt, één bakerij en een paar surfshops te vinden zijn.

We hebben drie dagen in Exmouth rondgereden/ gechillt met onze camper "Joey". Ja we hebben hem maar een naam gegeven na onze spannende avonturen met de unsealed wegen. Daarna zijn we doorgereden naar Coral Bay. Dit ligt zo'n 250 km ten zuiden van Exmouth, maar behoort wel nog tot het mooi Ningaloo Reef. Dit strand staat bekend om zijn mooi gekleurde koraal en de hierin zwemmende vissen. Je zou denken dat wanneer je in Australië bent en het hier de hele dag 400 graden is, het water in de oceaan ook wel warm zou zijn. Nou NIET dus. Man man man, wat is dat koud zeg.

Vanaf Town Beach in Coral Bay kon je met een wandeling over t strand bij reefsharks uitkomen. Dit was echt super cool! Er waren wel iets van 50 haaitjes en ze zwommen maar een paar meter voor je. Je kon met je voeten/ benen gewoon het water in, want de haaitjes zijn bang voor je. Het was dus ook heel lastig om foto’s met ze te maken, want ze zwommen steeds hard voor je weg.

Na Coral Bay zijn we voor één nachtje gestopt in Hamlin Pool. Toen we bij de camping aankwamen en we wilden gaan inchecken werden wij zowat aangevallen door (en ik overdrijf niet) 50.000 vliegen. Van die vieze vliegen die in je mond, oren, ogen op zoek zijn naar vocht. We hebben deze hele trip al wel last van die vliegen, maar dit was ongekend.  We zijn in een rechte weg naar het zwembad gerend met onze handen voor onze mond, neus, oren en ogen en hebben daar de rest van de middag in gelegen. Deze keer was het zelfs in t zwembad niet te doen met de vliegen.. We hebben dus serieus in het campingwinkeltje een.... vliegennetje gekocht!!!! Vreselijk charmant natuurlijk... Wel eindelijk een vliegvrij gezicht!

Als de vliegen na zonsondergang, rond 19:00, weg zijn kunnen we eindelijk weer normaal ademen, eten, drinken en leven pfffff

De afgelopen dagen hebben we in Shark Bay  rondgehangen...

We hebben overnacht bij Monkey Mia! Heeft niks met monkeys te maken, wel alles met dolfijnen! De camping had heerlijke zwembaden, beetje koud wel.. en lag aan een mooi strand waar de dolfijnen soms even langs komen! ‘s Morgens is het feeding time en worden ze gevoerd! Dan komen ze heel dicht langs de kust, maar een meter afstand van jezelf! Heel leuk!

We hebben wel nog wat op te biechten over het Monkey Mia avontuur...     Wanneer je dit gebied in rijdt, voor een dagje of een overnachting, moet je toegangsgeld betalen..

Daarnaast betaal je ook een pittige prijs voor de camping.. Wij waren het hier niet helemaal mee eens dus terwijl we het gebied in reden, is Jeroen achterin Joey gaan zitten met alle gordijntjes dicht haha Zo hoefde Renée maar entree voor 1 persoon te betalen! Daarna heeft Renée ook een camping plek zonder stroom voor 1 persoon afgerekend. We hadden mazzel dat we een plek met stroom kregen toegewezen! Dus eindelijk met z’n 2en genoten van een camping plek met stroom.. woehoe! Toch maar mooi 50 dollar bespaard. Het Australische leven is al duur genoeg.

Wat ook nog wel grappig is, is dat we toch wel steeds wat mensen weer terugzien.

Je rijdt namelijk allemaal dezelfde route met bezienswaardigheden naar Perth. Daarnaast zijn er niet super veel campings waar je uit kan kiezen. We zijn ondertussen al twee keer dezelfde Nederlandse meiden tegen gekomen, waar we gezellig mee gekletst hebben. Op 2 campings een Australisch stel waar we mee geborreld hebben. En ook nog een Nederlands stel, waar we al eerder over schreven met de waterslang.. Deze mensen zijn we al 3 verschillende plekken weer tegengekomen. Gezellig!

Volgende keer vertellen we over het mooie  Kalbarri National Park!

Ps. Heel leuk om te horen en te lezen dat jullie onze blog volgen en reageren! 😊😊

1. Herman Brunen:
    10 november 2019
    Jullie zitten dus niet in de buurt van de bosbranden. Gelukkig maar.
    Leuk om jullie blog te lezen.
  2. Bernadette en Paul:
    Prachtig, die natuur.
    Ben wel jaloers op de prachtige warme stranden nu het hier zo koud is.
  3. W,vonk:
    10 november 2019
    Wat zien jullie ongelooflijk veel. En jullie laten ons meegenieten. Ook heel mooi weer daar. Goed gekozen want hier zitten we al bijna in de winter.
  4. Desiree:
    10 november 2019
    Wat leuk om al jullie verhalen te lezen en avonturen zo een beetje mee te beleven. Echt genieten!
  5. Amber:
    10 november 2019
    Jaa die dolfijnen, zo gaaf! En typisch, vertrek je naar de andere kant van de wereld om vervolgens alsnog overal Nederlanders tegen te komen. Prachtige plaatjes!
  6. Marjan:
    10 november 2019
    Wat gaaf weer! Ik zie een foto van een campkitchen toch?? Dat vonden wij zo leuk aan Australië! Ideaal en super leuk om zo mensen te ontmoeten.
    En wat een prachtige stranden, gaan jullie aan de oostkust ook nog naar de sunday islands?? Ook Ook zo prachtig.
    Veel reisplezier nog!
  7. Stephanie Van Ballegoij:
    10 november 2019
    Wat hebben jullie mooie dagen gehad zeg! Echt een prachtig strand ook! Love it. Hebben jullie de dolfijnen en haaitjes de groeten gedaan van ons?
    Wel jammer trouwens dat jullie geen foto gepost hebben van jullie met de vliegennetjes op. Dat had ik nou leuk gevonden haha.
  8. Ed Heijnes:
    10 november 2019
    Ja ja wij volgen jullie op de voet hoor. Die vliegen lijken mij een een verschrikking. jullie doen de ene ervaring op na de andere. Vermaak jullie hier is het weer minder
  9. Lia:
    10 november 2019
    Ik krijg er steeds meer zin in om naar jullie toe te komen! Wat een leuke en soms spannende verhalen! Hopelijk gaan de bosbranden bij Sydney geen roet in het eten gooien!
  10. Jeroen Bakkenist:
    10 november 2019
    Hoi, via Claudia de link doorgekregen en vandaag even alle verhalen gelezen. Nog maar zo kort weg en dan al een hoop meegemaakt! Heel leuk geschreven waardoor het ook heel prettig wegleest. :-). Doe voorzichtig maar vooral :Heeeeeeeel veel genieten XXX