Adelaide en The Great Ocean Road!

9 december 2019 - Ocean Grove, Australië

Na ons laatste bericht stapten we in Perth het vliegtuig in naar Adelaide. We hadden een hele grappige stewardess, die de grootste moeite had jeroens naam uit te spreken. Maarja, dat heeft iedereen hier dus Jeroen noemt zichzelf al geen jeroen meer 😋😋

We hebben in Adelaide 4 nachten in een heel leuk hostel doorgebracht. Er werd een pannenkoekenontbijt aangeboden en ‘s avonds avondeten! Heel chill.
Adelaide zelf is niet heel groot dus we hebben t rustig aan gedaan deze dagen. Jammer genoeg was het er ook best frisjes, een dagje strand zat er dus niet in. We hebben onder andere een wijn middag gehad in het National Wine Centre. Ook liepen we een middag langs het Oval Stadium en het was zo druk dat we ons afvroegen wat voor evenement er binnen plaatsvond. Er was blijkbaar een cricket wedstrijd tussen Australië en Pakistan. We hadden nog geen plannen voor die middag dus hebben kaartjes gekocht en zijn gaan kijken! Moesten we wel eerst ff de spelregels googlen haha

In het hostel hebben we een leuk Belgisch stel ontmoet waar we veel mee hebben gekletst. Op de laatste avond kwamen er nog wat Nederlanders mee, was heel gezellig.

Na adelaide ging onze roadtrip van start. Een paar dagen ervoor hadden we een auto gehuurd voor de Great Ocean Road. We hebben een vet mooie Kia gekregen met allemaal luxe snufjes..

De eerste dag met de auto zijn we naar een wildlife park geweest. Daar lopen de kangoeroes gewoon rond en kan je ze voeren en aaien. Dit was echt zo geweldig!!! Daar heeft Renée ook nog een koala vast gehouden. Die was heel zwaaar haha.

De volgende dag zijn we met onze Kia vroeg weggegaan uit Adelaide omdat we een flink stuk moesten rijden om bij the Great Ocean Road te komen. Het grappige aan de roadtrip is dat we in allemaal verschillende airbnb overnachten. Elke dag hebben we een andere geboekt, gek genoeg is dit goedkoper dan een hostel boeken voor 2 personen in een kamer met 10 andere mensen. Ja precies, wij snappen er ook niks van maar ons hoor je niet klagen hoor haha.

Voor we aan de Ocean Road begonnen gingen we nog een dagje hiken in The Grampians National Park. We hebben echt een hele hoge berg beklommen met een geweldig uitzicht!

The Great Ocean Road is de mooiste weg die wij ooit bereden hebben. Deze weg is ongeveer 300km lang en de naam verklapt het al, hij grenst aan de oceaan. Om je even een indruk te geven van hoe een dag rijdend eruit ziet op de GOR: Links van je zie je grote bergen met bomen. Als je een beetje mazzel hebt zie je al rijdend een koala hangen in de boom. En rechts van je zie je een prachtig mooie oceaan. En dit dan 300km lang. Aan deze weg liggen veel kleine dorpjes, waar wij geregeld gestopt zijn voor een bakkie koffie en af en toe een biertje want ja, het is en blijft vakantie he haha.

Morgen moeten we helaas onze mooie Kia weer inleveren in Melbourne, maar nadat we dit hebben gedaan staat ons een nieuw avontuur te wachten waar wij super veel zin in hebben.... Zo'n 2 weken geleden kwam Jeroen met dit plan en na wat opgezocht te hebben werd Renée ook enthousiast! We gaan naar TASMANIË....
9 dagen lang natuur bewonderen en hopelijk de tasmanian devil! We hebben tot nu toe al flink wat hikes gedaan in Australië maar in Tasmanië, of zoals de Aussies hier Tassie zeggen, staat ons een hike van 8 uur te wachten.

1. Amber:
    9 december 2019
    Gaaf! Ik ben wel benieuwd hoe Jeroen zich nu noemt dan.. 😝
  2. Lia:
    10 december 2019
    Haha, ik dacht ook meteen hoe heet Jeroen nu dan?
    Mooi verslag weer! Hoop dat Tasmanië niet zo koud is!
  3. Ed Heijnes:
    10 december 2019
    Ja Jeroen naar 010 'er ben jij dus nog een naam. Wij horen graag hoe we kunnen gaan noemen 😉😁. Wel weer leuk lees voer geniet in Tassie.
  4. W,vonk:
    10 december 2019
    Dag Vonkie. Ja want Jeroen kennen ze daar niet. Het was weer fijn om jullie verslag te lezen. Jammer dat het weer niet zo mee zit, maar jullie genieten volop. En dat is ook de bedoeling. Liefs. Oma
  5. Bernadette en Paul:
    10 december 2019
    Ooh wat schattig die koala’s.
    Ik zag m hangen hoor in de boom.
  6. Martin:
    15 december 2019
    Wat gaaf dat jullie ook naar Tasmanië gaan! Op naar de Devil :-)